sobota, 24 Lipiec, 2021
pluken
Home / Wiadomości / Dziennikarzom stacji Euronews zabroniono pisać źle o Rosji
Fot. unn.com.ua
Fot. unn.com.ua

Dziennikarzom stacji Euronews zabroniono pisać źle o Rosji

Share Button

Dziennikarze stacji Euronews napisali list otwarty, w którym wyrazili brak zaufania do kierownictwa wobec funkcjonującego zakazu pisania negatywnie o Turcji i Rosji.

O sprawie informuje portal Euractiv.com. Jeden ze związków zawodowych, funkcjonujących w redakcji Euronews oświadczył, że medium nie można już traktować jako niezależnego źródła informacji.

„Jak można (…) ufać kierownictwu? Lista jest długa: Dmytro Firtasz, podejrzewany o korupcję, Danny Sassu-Hgesso (były prezydent Kongo), także podejrzewany o korupcję” – napisano w liście dziennikarzy. Jeden z nich stwierdził anonimowo, że w redakcji zabroniono krytykować działania władz Turcji po przewrocie z 15 lipca, a także działania Rosji wobec krajów sąsiednich i państw UE.

W 2015 roku ukraińska redakcja Euronews została kupiona przez oligarchę Dmytro Firtasza, który planuje jej zamknięcie. Z kolei większościowy pakiet akcji całego medium nabył egipski miliarder, Nahib Sawiris.

Według sondażu przeprowadzonego wśród pracowników, ponad 70% z nich nie ufa kierownictwu.

Na podstawie: eurointegration.com.ua, euractiv.com,

Share Button

Czytaj również

Fot. facebook.com/NavalSOFCenter

Sea Breeze-21: ćwiczenia polskich i ukraińskich specjalsów na Morzu Czarnym

W ramach trwających nad Morzem Czarnym ćwiczeń Sea Breeze 2021 odbyły się wspólne ćwiczenia żołnierzy …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.